|
|
|
Montes Alonso, Héctor (2020). "Die not, poor Death, when I Am Laid in Earth": A Written Portrait of the Beautiful Morbid in Victorian Literature,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
1430 |
925 |
|
|
|
González Bernardo, Mª Covadonga (2017). "The Girl of the Golden West" de David Belasco y el libreto de la ópera "La fanciulla del West" de Guelfo Civinini y Carlo Zangarini, música de Giacomo Puccini: análisis comparativo sobre la caracterización de los personajes.,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
994 |
486 |
|
|
|
Vigorito Torres, Frank (2016). (Anti)Feminisms in Jonathan Franzen’s "Purity",Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
1375 |
1627 |
|
|
|
Wilson, Robert Clifford McNair (2016). A Comparative Analysis of the Motives behind the Female Suicides in "King Lear" by William Shakespeare and "The Awakening" by Kate Chopin,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
1712 |
1746 |
|
|
|
González García, Marta (2021). A female voice in old english poetry: study of conceptual metaphors, metonymies and image schemas in Wulf And Eadwacer,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
196 |
151 |
|
|
|
Bonastre Maneu, Meritxell (2021). A new voice for sycorax: ultima in Rudolfo Anaya’s, Bless Me, Ultima,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
142 |
113 |
|
|
|
Moreno Golvano, Carolina (2020). A quantitative analysis of the evolution of French lexicon in "The Peterborough Chronicle",Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
342 |
268 |
|
|
|
Gómez Reverte, Mónica (2021). A River the Colour of Lead. British Social Realism of the 1950s and 1960s: A Common Ground for Kitchen Sink Cinema and The Smiths’ Work,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
270 |
175 |
|
|
|
Cardoso, Álvaro (2021). A standardized approach to menu translations,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
173 |
126 |
|
|
|
Roca Ramon, Aïda (2016). Algunas hipótesis sobre el origen y la adquisición del lenguaje a partir de la Gramática Universal de Noam Chomsky,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
2017 |
12858 |
|
|
|
Domenech Fernández, Paola (2020). Analysis on the subtitling and dubbing of English-Spanish translation of teen slang. The case of “Euphoria”,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
754 |
712 |
|
|
|
Peral Pérez, Juan José del (2015). Análisis etimológico de la influencia del francés sobre el inglés a través del soneto,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
907 |
3006 |
|
|
|
Fraga Sanjurjo, María Mercedes (2021). Are you stark mad? Ferdinand’s Madness in The Duchess Of Malfi,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
152 |
110 |
|
|
|
Lara Ragel, Lorena (2021). Aunt Lydia´s Narrative Voice in Margaret Atwood's The Testaments,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
470 |
282 |
|
|
|
Martín Morales, Paula (2021). Autobiografía de Rojo de Anne Carson: la Gerioneida de Estesícoro desde la perspectiva de la Recepción Clásica.,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
185 |
123 |
|
|
|
Varela Aller, Verónica (2020). Awakening and development of the Irish female self through mother-daughter relationships in Edna O´Brien´s “The Country Girls Trilogy”,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
372 |
387 |
|
|
|
Baillie, Darren Lee (2019). Bilingual education in Spain,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
928 |
591 |
|
|
|
Ciornei, George Bogdan (2021). Black Humour and Postmodernism in Kurt Vonnegut’s Slaughterhouse-Five,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
535 |
177 |
|
|
|
Press, Imogen (2021). Britain’s Terra Nullius: A Historical and Cultural Study of Aboriginal Australia through Sally Morgan’s My Place and Robert Hughes’ The Fatal Shore,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
152 |
78 |
|
|
|
Vandevyvere, Jens Silveer R (2020). Characteristics of post-postmodernism in David Foster Wallace’s short fiction,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
346 |
270 |
|
|
|
García Vicuña, Aida (2020). Data-Driven Learning in the Context of the EFL Classroom: A Systematic Review for the Period 2016-2019,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
237 |
363 |
|
|
|
Tinedo Rodríguez, Antonio Jesús (2020). Diachronic translation of poems of devotion: “The Exodus”,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
380 |
186 |
|
|
|
Fors Soriano, Gemma (2013). Difficulties and strategies for the translation of humour: a case study,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
832 |
4439 |
|
|
|
Artero Fernández, María José (2019). Downton Abbey’s view on the role of women during the first world war and its aftermath,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
872 |
460 |
|
|
|
Aroa Sánchez García-Bao (2020). El campo semántico del miedo: etimología y significados,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
1755 |
583 |
|
|
|
Fernández-Tostado Galloso, Jesús (2021). El Inglés como lengua-puente para la comprensión de textos en Alemán,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
212 |
126 |
|
|
|
Casado Estévez, Andrea (2021). El sexismo lingüístico: un análisis de la lengua italiana y la lengua inglesa desde un enfoque feminista y de género,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
244 |
188 |
|
|
|
Bussolari, Lee Ann (2015). Emotion in Humour, Humour in Emotion,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
1152 |
785 |
|
|
|
López Samit, Jaïr (2020). English, Catalan, and Spanish Vowels: Perceptual Proximity and Pronunciaton Difficulties,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
320 |
202 |
|
|
|
Pacheco Plaza, Marina (2020). Error analysis and feedback,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
220 |
177 |
|
|
|
Guzmán Gárate, Íñigo (2016). ESP Course Design: English for Real Estate Agents,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
1041 |
4286 |
|
|
|
Jiménez Rodríguez, Manuel Jesús (2016). Exploring Musical Patterns in the Structure of A. Burgess’s "A Clockwork Orange",Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
726 |
1585 |
|
|
|
Burguera Blay, Arantzazu (2016). Feminism and future in Caryl Churchill’s "Top Girls": a chance for hope,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
959 |
7950 |
|
|
|
Lerma Villegas, Francisco Javier (2021). Foreignization in english-spanish audiovisual translation: a diachronic analysis of dubbing in the Star Wars’ saga,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
175 |
178 |
|
|
|
Serrano Fernández, Roberto (2020). Greek and Latin influence on Edgar Allan Poe’s poetry,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
316 |
228 |
|
|
|
Ruiz Figueroa, Miguel Angel (2016). Gricean Cooperative Principle and Barack Obama speeches. A case study,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
723 |
1313 |
|
|
|
Jonatan Rodriguez Jimenez (2019). Grice’s Cooperative Principle in “Top Girls” by Caryl Churchill,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
345 |
163 |
|
|
|
Castro Vega, Mirian (2016). ICT and Jolly Phonics. A comparative study between England and Spain,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
996 |
3121 |
|
|
|
Pañeda Vazquez-Prada, Covadonga (2021). In dreams begin responsibilities Irish political influence on artistic expression. Comparative study of U2’s, Sunday Bloody Sunday, and W. B. Yeats, Easter 1916,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
200 |
167 |
|
|
|
Matarranz Martínez , Guiomar (2020). In the wilderness: a comparative study between Thoreau’s "Walden" and Wordsworth’s "Prelude”,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
533 |
340 |
|
|
|
Cuartero Arina, Raquel (2021). Latin Female Writers in the American Southwest. The Pride of Travelling to the Roots: Resistance and Experiences,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
123 |
121 |
|
|
|
Úbeda Gázquez, Antonio (2016). Lengua y cultura italianas en la obra de Donna Leon,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
761 |
654 |
|
|
|
Martínez Angulo, David (2020). Los anglicismos en el lenguaje militar español: el caso de los acrónimos,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
301 |
1017 |
|
|
|
Lorenzo Hernández, Encarnación (2021). Magic, Royal Weddings and Censorship in Shakespearian Theatre,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
118 |
60 |
|
|
|
Jones, Alice (2014). Me do it tomorrow: proposed methods for preventing common writing errors made by Spanish Elementary School students,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
629 |
307 |
|
|
|
Gállego Marco, María (2020). Metaphoric and metonymic processes in the representation of the Comitatus milieu in "Beowulf".,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
237 |
181 |
|
|
|
Nájera Aliende, Israel (2021). Nancy Fraser y la transformación feminista del sistema. En busca de una alternativa a las políticas fallidas del procedimentalismo, liberalismo y multiculturalismo.,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
96 |
97 |
|
|
|
Laquidáin Tirado, Milagros (2021). New women’s literature: a reflection of the fight for the rights of women. Sarah Grand’s Ideala and Olive Schreiner’s Story Of An African Farm, as new women novels.,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
144 |
79 |
|
|
|
Daniels Oldfield, Deborah (2019). Now you see it and now you see it again: The presence of patriarchy in Virginia Woolf’s "Mrs Dalloway" and "A Room of one’s own",Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
657 |
692 |
|
|
|
Rook, Julian R.A. (2016). Optimising the Use of a Native English Speaker as a Language Assistant in CLIL Contexts,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.
|
759 |
1499 |
|
|
|