English, Catalan, and Spanish Vowels: Perceptual Proximity and Pronunciaton Difficulties

López Samit, Jaïr (2020). English, Catalan, and Spanish Vowels: Perceptual Proximity and Pronunciaton Difficulties,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.

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Nombre Descripción Tipo MIME Size
LopezSamit_Jair_TFG.pdf LopezSamit_Jair_TFG.pdf application/pdf 981.33KB

Título English, Catalan, and Spanish Vowels: Perceptual Proximity and Pronunciaton Difficulties
Autor(es) López Samit, Jaïr
Materia(s) Filología
Abstract This study analysed extant literature on vowel perceptual proximity in order to identify the difficulties encountered by Catalan and Spanish L1 speakers in the perception and production of English L2 vowels. As Catalan has a larger vowel inventory than Spanish that includes two additional open mid vowels /ɛ ɔ/ and a central weak vowel /ə/ which is very similar to the most used English vowel /ə/ (schwa), it was initially hypothesised that it would be easier for Catalan than for Spanish speakers to perceive and pronounce English vowels. The central space and the size of the vowel inventories of these languages, and the fact that all Catalan speakers are early bilinguals were found to be key factors that supported this prediction.
Palabras clave L2 acquisition
pronunciation
perceptual proximity
Catalan vowels
English vowels
Spanish vowels
Editor(es) Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Supervisor del trabajo Barreiro Bilbao, Silvia Carmen
Fecha 2020-06
Formato application/pdf
Identificador http://e-spacio.uned.es/fez/view/bibliuned:grado-Filologia-EI-Jlopez
bibliuned:grado-Filologia-EI-Jlopez
Idioma eng
tipo/versión del documento info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Versión de la publicación acceptedVersion
Nivel de acceso y licencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
Tipo de recurso Bachelor Thesis
Tipo de acceso Acceso abierto
Notas adicionales Trabajo de Fin de Grado en Estudios Ingleses: Lengua, Literatura y Cultura. Especialidad de Fonética y Fonología Inglesas. UNED

 
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Creado: Wed, 02 Dec 2020, 19:03:35 CET