Error analysis and feedback

Pacheco Plaza, Marina (2020). Error analysis and feedback,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.

Ficheros (Some files may be inaccessible until you login with your e-spacio credentials)
Nombre Descripción Tipo MIME Size
Pacheco_Plaza_Marina_Tfg.pdf Pacheco Plaza_Marina_Tfg.pdf application/pdf 833.17KB

Título Error analysis and feedback
Autor(es) Pacheco Plaza, Marina
Materia(s) Filología
Abstract This study examines written errors in a corpus of 30 compositions produced by 15 participants. The participants are 6th Grade students of a bilingual school in the South of the Community of Madrid; 7 girls and 8 boys (aged 10-11). All of them are students of English as a second language (L2), whose first language (L1) is Spanish. This paper identifies the most important students’ written errors, presents their common sources, and analyses them thoroughly with the aim of helping the students correct their errors and avoid making mistakes. This study also aims to shed light on what is the most effective type of feedback and the language (the L1 or the L2) that should be used by the teacher when providing it. The results will provide insight into language learning because it will provide information regarding the teaching practice.
Palabras clave error analysis
feedback
L2 English
L1 Spanish
errors
Editor(es) Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Supervisor del trabajo Sánchez Calderón, Silvia
Fecha 2020-06
Formato application/pdf
Identificador http://e-spacio.uned.es/fez/view/bibliuned:grado-Filologia-EI-Mpacheco
bibliuned:grado-Filologia-EI-Mpacheco
Idioma eng
tipo/versión del documento info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Versión de la publicación acceptedVersion
Nivel de acceso y licencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
Tipo de recurso Bachelor Thesis
Tipo de acceso Acceso abierto
Notas adicionales Trabajo de Fin de Grado en Estudios Ingleses: Lengua, Literatura y Cultura. Especialidad de Dominio instrumental de la lengua inglesa. UNED

 
Versiones
Versión Tipo de filtro
Contador de citas: Google Scholar Search Google Scholar
Estadísticas de acceso: 455 Visitas, 283 Descargas  -  Estadísticas en detalle
Creado: Thu, 03 Dec 2020, 22:15:37 CET