A female voice in old english poetry: study of conceptual metaphors, metonymies and image schemas in Wulf And Eadwacer

González García, Marta (2021). A female voice in old english poetry: study of conceptual metaphors, metonymies and image schemas in Wulf And Eadwacer,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.

Ficheros (Some files may be inaccessible until you login with your e-spacio credentials)
Nombre Descripción Tipo MIME Size
Gonzalez_Garcia_Marta_TFG.pdf Gonzalez_Garcia_Marta_TFG.pdf application/pdf 911.09KB

Título A female voice in old english poetry: study of conceptual metaphors, metonymies and image schemas in Wulf And Eadwacer
Autor(es) González García, Marta
Materia(s) Filología
Abstract In Cognitive Linguistics, the study of conceptual metaphors is a vital tool in cognitive approaches to literary works. Likewise, Gender Studies focus on how literary works reflect gender. This final degree project aims to study conceptual metaphors, metonymies and image schemas in the Old English poem Wulf and Eadwacer to produce new meanings and interpretations of the poem from a cognitive perspective. Moreover, the paper uses this study to evaluate how the poem reflects gender, among other aspects, such as exploring the possibility of female authorship. The deep research in Cognitive and Gender approaches to the poem shed light on new interpretations and new possibilities to meaning-making in future studies.
Palabras clave Wulf and Eadwacer
gender
conceptual metaphors
metonymies
image schemas
Editor(es) Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Supervisor del trabajo Guarddon Anelo, María del Carmen
Fecha 2021-06-01
Formato application/pdf
Identificador http://e-spacio.uned.es/fez/view/bibliuned:grado-Filologia-EI-Mgonzalez
bibliuned:grado-Filologia-EI-Mgonzalez
Idioma eng
tipo/versión del documento info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Versión de la publicación acceptedVersion
Nivel de acceso y licencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
Tipo de recurso Bachelor Thesis
Tipo de acceso Acceso abierto
Notas adicionales Trabajo Fin de Grado en Estudios Ingleses: Lengua, Literatura y Cultura. Especialidad de Diacronía y Tipología del Inglés. UNED

 
Versiones
Versión Tipo de filtro
Contador de citas: Google Scholar Search Google Scholar
Estadísticas de acceso: 616 Visitas, 476 Descargas  -  Estadísticas en detalle
Creado: Thu, 21 Oct 2021, 22:19:35 CET