Examinar
Envíos recientes
Publicación Retos para la institucionalización del aprendizaje-servicio en el ámbito universitario(Dykinson, 2020) González Rabanal, Miryam de la ConcepciónPublicación Una experiencia de Aprendizaje-Servicio con alumnos de la Facultad de Derecho de la UNED(Universidad de Salamanca, 2021) González Rabanal, Miryam de la Concepción; Márquez, CarmenPublicación La migración como reto de la sociedad actual(Dykinson, 2023) González Rabanal, Miryam de la Concepción; Blázquez Rodríguez, Irene; Martín López, Miguel ÁngelLas migraciones internacionales han sido un acontecimiento relevante a lo largo de la Historia universal, suponiendo un factor de progreso y avance innegable, al tiempo que enfrentan a desafíos de gran diversidad y no menos complejidad. Los flujos de personas adquieren hoy tientes particulares consecuencia de la actual globalización, donde el transporte y en general las comunicaciones se revolucionan, facilitándose así una interconexión hasta el momento desconocida entre zonas alejadas geográficas y culturalmente. A ello, es preciso unir el desplazamiento de personas en respuesta a las crisis humanitarias consecuencia de la guerra, como el caso de Siria o más recientemente el de Ucrania que demandan una respuesta tanto a nivel europeo como nacional. En la era actual el fenómeno migratorio se magnífica, alcanzando cifras desconocidas hasta la fecha. Según….(creo que estaría bien incluir la fuente, la ONU, Acnur…)las estadísticas vigentes indican que actualmente más de doscientos setenta y dos mil millones de personas se encuentran en un territorio distinto al de su nacionalidad, implicando retos en diversos ámbitos que requieren de estudioy una respuesta adecuada a la actual sociedad multicultural.Publicación La motivación de los funcionarios como elemento para mejorar la eficiencia en la Administración Pública(Universitas, 2021) González Rabanal, Miryam de la ConcepciónPublicación La reforma de las pensiones. La gran oportunidad perdida(Instituto de Estudios Fiscales (Ministerio de Hacienda), 2020) González Rabanal, Miryam de la ConcepciónPublicación Genesis, expansión, crisis y retos del estado del bienestar(Thomson Reuters- Aranzadi, 2020) González Rabanal, Miryam de la Concepción; Alemán Bracho, CarmenPublicación Prueba acceso restringido(2024) LeirePublicación El régimen penitenciario más estricto. El régimen cerrado de los internos terroristas(Dykinson, 2023) Fernández Bermejo, Daniel; Ortiz González, Angel Luis; Gil Gil, Alicia; Maculan, ElenaPublicación El primer condenado a prisión permanente en España ante el TEDH: ¿sería posible una condena por vulneración del art. 3 CEDH?(Tirant lo Blanch, 2023-06-22) Núñez Fernández, JoséPublicación Establecimiento de la censura previa y quiebra de otras garantías constitucionales de la libertad de expresión por parte de la autoridad o funcionario público(Tirant lo Blanch, 2016-01) Núñez Fernández, JoséPublicación New perspectives on imprisonment: the Spanish Approach in the context of the European Union(Tirant lo Blanch, 2016-05) Núñez Fernández, JoséPublicación La solicitación sexual: arts. 443 y 444 CP.(Tirant lo Blanch, 2013-09) Núñez Fernández, JoséPublicación Agresión sexual y víctimas bajo sospecha: Reflexiones desde el Derecho penal norteamericano para una reforma del Derecho español.(Tirant lo Blanch, 2012-12) Núñez Fernández, JoséPublicación Aprendizaje colaborativo asistido por ordenador para la transferencia de las competencias mediadora y lingüístico- comunicativa en inglés especializado(Peter Lang, 2014) Talaván Zanón, Noa; Bárcena Madera, María Elena; Álvaro Villarroel; Pérez Cañado, María Luisa; Ráez Padilla, JuanPublicación First insights into the combination of dubbing and subtitling as L2 Didactic Tools(Peter Lang, 2015) Talaván Zanón, Noa; Ávila Cabrera, José Javier; Gambier, Ives; Caimi, Annamaria; Mariotti, CristinaThe use of active subtitling as a resource in foreign language education has been gaining increasing interest in the last decade within the studies on Audiovisual Translation (AVT). Such a comprehensive task can be said to enhance integrated communicative activities and skills, mainly reading, listening, writing and speaking. Dubbing as a didactic resource is, nonetheless, an activity that has not received as much attention and its use in class is significantly less spread. This AVT mode explores all the elements of the soundtrack in the form of monologues, dialogue exchanges, and songs, and can enhance the same integrated skills mentioned for subtitling, but from a different perspective. This paper focuses on a quasi-experimental research on the use of the active combination of dubbing and reverse subtitling in order to improve both oral and written production activities, as well as general translation skills. To this end, two groups of students from formal and informal learning contexts have worked collaboratively online in the dubbing and reverse subtitling of four pre-selected clips taken from the same film. Thanks to the answers to oral and written pretests and post-tests, as well as to questionnaires completed by the students before and after the AVT practices, a series of quantitative and qualitative data were obtained and used to assess the potential benefits of this new didactic combination.Publicación La innecesaria implantación de la prisión permanente revisable en España(INACIPE, 2016-07) Fernández Bermejo, Daniel; Nuñez Torres, Michael GustavoPublicación La fase de agotamiento del delito antecedente al blanqueo de capitales y el régimen de punibilidad del artículo 301.1 del Código Penal(Thomson Reuters Aranzadi, 2019) Fernández Bermejo, Daniel; González García, Abel; Fernández Bermejo, DanielPublicación Voice-over to improve oral Production skills: the VICTOR project(PUV, Publicacions Universitat de Valencia, 2018) Talaván Zanón, Noa; Rodríguez Arancón, Pilar; Sanderson Pastor, John D.; Botella Tejera, CarlaThe assessment of the potential of audiovisual translation in foreign language education has been receiving increasing attention in the past few years. Although subtitling as a didactic tool is the modality that has been studied the most, research on revoicing techniques, such as dubbing and audiodescription is also starting to become the focus of attention. The VICTOR project was conceived as an attempt to assess the potential of yet another revoicing option that needed to be addressed: voice-over. Students enrolled in English C1 at the Online Foreign Language Centre of the Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) volunteered to take part in this pilot experience and produced various revoiced versions of four videos (chosen among ten preselected clips) over the course of two months. The researchers analysed the experience through language assessment tests (related to improvement in pronunciation), questionnaires and observation. A YouTube channel was created to share and peer-review the tasks carried out and an adhoc rubric was designed to assess the revoicing work performed on the videos. The results are promising enough in terms of oral production skills improvement to encourage further research in the area.Publicación El actual sistema penitenciario español(Ideas Solución Editorial, 2015) Fernández Bermejo, Daniel; Milla Vásquez, Diana Gisella; Martínez Huamán, Raúl Ernesto; Sanz Delgado, EnriquePublicación El phising y la responsabilidad penal de los muleros o cibermulas a la luz del artículo 248.2.a) del código penal(Thomson Reuters Aranzadi, 2022) Fernández Bermejo, Daniel; Sanz Delgado, Enrique; Fernández Bermejo, Daniel