Artículos y papers
URI permanente para esta colección
Examinar
Examinando Artículos y papers por Centro "Escuela Internacional de Doctorado"
Mostrando 1 - 2 de 2
Resultados por página
Opciones de ordenación
Publicación Care During Pandemic Times: Digital Ethnography with Mental Health Professionals in Equatorial Guinea(American Anthropological Association, 2022-08-01) Nvé Díaz San Francisco, CarolinaThis article discusses how the COVID- 19 pandemic impacted my anthropological research inquiry of care among mental health professionals at a community shelter and a psychiatric hospital in Equatorial Guinea. The rapidly evolving changes required the methods of digital anthropology, which allowed an understanding of embodiments of care. Under volatile conditions and intersections between the personal and the public, mental health professionals carried and invested care in communities and (re)discovered new challenges and vulnerabilities. Medical agencies revealed symbolic roles, meanings, and qualities of care. This article proposes opportunities for the discipline of public anthropology to serve as a medium for the engagement of collective solutions. [anthropology, mental health care, Equatorial Guinea, COVID- 19]Publicación Secondary Education: parallels between the "Institución Libre de Enseñanza" and the new bill of education in Spain(Universidad Autónoma de Madrid (UAM), 2021-01-01) Gutiérrez Palomino, José PatricioLa Institución Libre de Enseñanza quiso redefinir la razón de ser de la segunda enseñanza. Con la llegada de la guerra civil desaparece la Institución y, con ella, todas las innovaciones pedagógicas que se implementaron. La reinstauración de la democracia trae consigo la aprobación de sucesivas leyes educativas que tratan de adaptar el sistema educativo español a cada situación social concreta. El propósito de este ensayo radica en contribuir a definir el ser de la segunda enseñanza en el ámbito educativo español, apoyándonos en los principios pedagógicos que guiaron la labor educativa de la Institución Libre de Enseñanza y tratando de establecer paralelismos con los fundamentos del nuevo proyecto de ley de educación que actualmente se encuentra en tramitación parlamentaria en España.