Publicación:
Motivational profiles, sociodemographic and conditioning factors in the professional careers of entrepreneurs

dc.contributor.authorSánchez García, M. Fe
dc.contributor.authorSuárez García, Magdalena
dc.contributor.authorFernández García, Ana
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0188-3074
dc.date.accessioned2024-06-11T11:46:49Z
dc.date.available2024-06-11T11:46:49Z
dc.date.issued2022-09-12
dc.descriptionThe registered version of this article, first published in “Contaduría y Administración, 67(4), e361", is available online at the publisher's website: Universidad Nacional Autónoma de México, http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2022.3208
dc.descriptionLa versión registrada de este artículo, publicado por primera vez en “Contaduría y Administración, 67(4), e361", está disponible en línea en el sitio web del editor: Universidad Nacional Autónoma de México, http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2022.3208
dc.description.abstractThe aim of this paper is to analyze the motives which are present in the decision to be an entrepreneur, in order to obtain motivational profiles according to diverse socio-demographic circumstances, paying attention to the previous experience of the subjects taking part. It has been carried out in the Spanish context from a quantitative approach via the survey technique (n=965), through a questionnaire elaborated “ad hoc”. The analyzes reveal that an important group of entrepreneurs started their businesses driven by vocation, motivated to achieve greater independence and better personal and professional development, thanks to putting their creativity into play and betting on innovation. The analyses reveal that a significant group of entrepreneurs started their businesses driven by vocation, motivated to achieve greater independence and better personal and professional development, thanks to putting into play their creativity and backing innovation. For those entrepreneurs who have started their businesses driven by necessity, their primordial aim is to get out of unemployment and achieve incomes in the framework of a context plagued by the lack of opportunities and job insecurity. These results offer a critical analysis of the influence of certain conditioning factors on the career.en
dc.description.abstractEl objetivo de este trabajo es explorar y describir los motivos que están presentes en la decisión de emprender. Su objetivo es también identificar perfiles motivacionales de acuerdo con diversas circunstancias sociodemográficas, prestando atención a la experiencia previa y situación de los sujetos participantes. Se ha realizado desde un enfoque cuantitativo a través de la técnica de encuesta (n=965), mediante un cuestionario elaborado “ad hoc”. Los análisis revelan que un porcentaje importante de emprendedores ha iniciado sus negocios impulsados por vocación, motivados por lograr una mayor independencia y la posibilidad de un mejor desarrollo personal y profesional, gracias a poner en juego su creatividad y apostar por la innovación. Para aquellos emprendedores que han iniciado sus negocios impulsados por la necesidad, su objetivo primordial es salir del desempleo y lograr ingresos en el marco de un contexto plagado de falta de oportunidades y precariedad laboral.es
dc.description.versionversión publicada
dc.identifier.citationSánchez-García, M., Suárez-Ortega, M., & Fernández-García, A. (2022). Motivational profiles, sociodemographic and conditioning factors in the professional careers of entrepreneurs. Contaduría y Administración, 67(4), e361. doi:http://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2022.3208
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.22201/fca.24488410e.2022.3208
dc.identifier.issn0186- 1042
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14468/22304
dc.journal.issue4
dc.journal.titleContaduría y Administración
dc.language.isoen
dc.publisherUniversidad Nacional Autónoma de México, Facultad de Contaduría y Administración
dc.relation.centerFacultad de Educación
dc.relation.departmentMétodos de Investigación y Diagnóstico en Educación II (Orientación Educativa, Diagnóstico e Intervención Psicopedagógica)
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es
dc.subject53 Ciencias Económicas
dc.subject58 Pedagogía
dc.subject.keywordsentrepreneurshipen
dc.subject.keywordsmotivationen
dc.subject.keywordsentrepreneurial intentionen
dc.subject.keywordsemprendimientoes
dc.subject.keywordsmotivaciónes
dc.subject.keywordsprofessional careeren
dc.subject.keywordsintención empresariales
dc.subject.keywordscarrera profesionales
dc.subject.keywordsentrepreneurial careeren
dc.subject.keywordscarrera emprendedoraes
dc.titleMotivational profiles, sociodemographic and conditioning factors in the professional careers of entrepreneursen
dc.titlePerfiles motivacionales, sociodemográficos y condicionantes en la carrera profesional de los emprendedoreses
dc.typejournal articleen
dc.typeartículoes
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication41d46b02-5c24-4c73-9737-ed0887e7b1b1
relation.isAuthorOfPublicationff01a868-7290-4901-b137-9083d7e27f9b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery41d46b02-5c24-4c73-9737-ed0887e7b1b1
Archivos
Bloque original
Mostrando 1 - 1 de 1
Cargando...
Miniatura
Nombre:
Sánchez García_M Fe_Motivational profiles.pdf
Tamaño:
405.99 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Bloque de licencias
Mostrando 1 - 1 de 1
No hay miniatura disponible
Nombre:
license.txt
Tamaño:
3.62 KB
Formato:
Item-specific license agreed to upon submission
Descripción: