Publicación:
Examining the influence of tourism on beer demand in retail markets

dc.contributor.authorLópez González, Alejandro
dc.contributor.authorMoral, María J.
dc.contributor.editorTaylor & Francis
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5515-5235
dc.contributor.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0966-7034
dc.date.accessioned2025-01-16T12:11:12Z
dc.date.available2025-01-16T12:11:12Z
dc.date.issued2023-08-07
dc.descriptionThe registered version of this article, first published in “Applied Economics, 56:43, 5163-5180", is available online at the publisher's website: Taylor & Francis, https://doi.org/10.1080/00036846.2023.2244243
dc.description.abstractBeer is a widely consumed beverage in Spain, particularly among the large numbers of tourists that visit our coastal regions. By taking into consideration the Spanish consumption statistics provided by the Spanish Ministry of Agriculture, Fisheries and Food, it is intended to measure the influence of tourism on beer sales, once having controlled the main factors of demand (prices, income, unemployment) and having avoided the multicollinearity between tourist frequentation and seasonality. It is concluded that tourism has a positive and significant impact on the relevant market of each region and month, as well as on the differences between the income of the local population and the one of tourists.en
dc.description.abstractLa cerveza es una bebida de amplio consumo en España, especialmente entre los numerosos turistas que visitan nuestras regiones costeras. A partir de las estadísticas de consumo españolas facilitadas por el Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación, se pretende medir la influencia del turismo en las ventas de cerveza, una vez controlados los principales factores de la demanda (precios, renta, desempleo) y habiendo evitado la multicolinealidad entre frecuentación turística y estacionalidad. Se concluye que el turismo tiene un impacto positivo y significativo en el mercado de referencia de cada región y mes, así como en las diferencias entre la renta de la población local y la de los turistas.es
dc.description.versionversión publicada
dc.identifier.citationAlejandro López González & María José Moral Rincón (2024) Examining the influence of tourism on beer demand in retail markets, Applied Economics, 56:43, 5163-5180, DOI: 10.1080/00036846.2023.2244243
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1080/00036846.2023.2244243
dc.identifier.issn1466-4283
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14468/25338
dc.journal.issue43
dc.journal.titleApplied Economics
dc.journal.volume56
dc.language.isoen
dc.page.final5180
dc.page.initial5163
dc.publisherTaylor & Francis
dc.relation.centerFacultad de Ciencias Económicas y Empresariales
dc.relation.departmentEconomía Aplicada
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
dc.subject53 Ciencias Económicas::5312 Economía sectorial::5312.90 Economía sectorial. Turismo
dc.subject.keywordsBeer demandes
dc.subject.keywordstourismes
dc.subject.keywordsrelevant marketes
dc.subject.keywordsincome elasticityes
dc.subject.keywordsDemanda de cervezaes
dc.subject.keywordsturismoes
dc.subject.keywordsmercado relevantees
dc.subject.keywordselasticidad ingresoes
dc.titleExamining the influence of tourism on beer demand in retail marketsen
dc.titleAnálisis de la influencia del turismo en la demanda de cerveza en los mercados minoristases
dc.typeartículoes
dc.typejournal articleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication6c3ad27b-bbd9-44ce-a1e4-0854f96ceb26
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery6c3ad27b-bbd9-44ce-a1e4-0854f96ceb26
Archivos
Bloque original
Mostrando 1 - 1 de 1
Cargando...
Miniatura
Nombre:
Examining the influence of tourism on beer demand in retail markets.pdf
Tamaño:
3.87 MB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Bloque de licencias
Mostrando 1 - 1 de 1
No hay miniatura disponible
Nombre:
license.txt
Tamaño:
3.62 KB
Formato:
Item-specific license agreed to upon submission
Descripción: