Publicación:
Using the Technique of Subtitling to improve Business English Communicative Skills

Cargando...
Miniatura
Fecha
2006
Editor/a
Director/a
Tutor/a
Coordinador/a
Prologuista
Revisor/a
Ilustrador/a
Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad de Las Palmas de Gran Canaria
Proyectos de investigación
Unidades organizativas
Número de la revista
Resumen
The purpose of this article is to present a novel Computer Assisted Language Learning activity that can enhance both written and oral skills while providing listening practice and cultural information. With the help of a subtitling software, Business English students, especially those in distant learning environments, can progress on difficult areas related to functional language learning. All this thanks to a novel and highly motivational method: subtitling short business-related video scenes (taken from films, TV series or other sources) related to a particular communicative function with ad-hoc activities.
Descripción
The registered version of this article, first published in Revista De Lenguas Para Fines Específicos, is available online at the publisher's website: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/170
La versión registrada de este artículo, publicado por primera vez en Revista De Lenguas Para Fines Específicos, está disponible en línea en el sitio web del editor: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/170
Categorías UNESCO
Palabras clave
Citación
Talaván Zanón, N. (2006). Using the Technique of Subtitling to Improve Business Communicative Skills. Revista De Lenguas Para Fines Específicos, 12, 313–346. Recuperado a partir de https://ojsspdc.ulpgc.es/ojs/index.php/LFE/article/view/170
Centro
Facultades y escuelas::Facultad de Filología
Departamento
Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Grupo de investigación
Grupo de innovación
Programa de doctorado
Cátedra
DOI