Monte Carlo simulation for investment portfolio rebalancing

2015-07-01
Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Ciencias
El propósito de este trabajo es estudiar la validez de los métodos de simulación Monte Carlo para la valoración de estrategias de rebalanceo de carteras de inversión. Los resultados demuestran la validez del enfoque, que se muestra consistente a lo largo de los distintos experimentos llevados a cabo con carteras de diferentes tamaños, suministrando evidencias de conocidos efectos como la diversificación o el salto de volatilidad.
The aim of this research is to address the suitability of the Monte Carlo methods for the valuation of investment portfolio rebalancing strategies. The results confirm the accuracy of this approach, which turns to be consistent throughout the different simulation experiments carried out with various sizes of portfolios, showing evidences of the existence of well-known effects, like the diversification phenomenon or the volatility pumping effect.
portfolio rebalancing, Monte Carlo simulation, partial differential equations.
Facultad de Ciencias
Estadística, Investigación Operativa y Cálculo Numérico