Persona:
Amor Andrés, Pedro Javier

Cargando...
Foto de perfil
Dirección de correo electrónico
ORCID
0000-0001-5752-3433
Fecha de nacimiento
Proyectos de investigación
Unidades organizativas
Puesto de trabajo
Apellidos
Amor Andrés
Nombre de pila
Pedro Javier
Nombre

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 4 de 4
  • Publicación
    Elaboración de Formularios y Encuestas mediante FrontPage
    (2011-11-04) Amor Andrés, Pedro Javier
  • Publicación
    Perfiles Psicosociales y rendimiento académico de los alumnos de la UNED
    Bardisa Ruiz, Teresa; Ortí Mata, Mario; Gómez Garrido, María; Santiago Alba, Cristino de; Fernández Jiménez, Evaristo; Sánchez-Elvira Paniagua, Ángeles; Amor Andrés, Pedro Javier; Pérez García, Ana María; Rueda Laffond, María Beatriz
    El objetivo de este trabajo -subvencionado por el Vicerrectorado de Investigación de la UNED (2001)-es analizar las características psicosociales que pudieran estar asociadas a la predicción del abandono, del éxito académico o de las dificultades del alumno para alcanzar sus objetivos propuestos. Especialmente aquellos perfiles relativos a las características y estrategias de aprendizaje del alumno que abandona, del que suspende y no avanza al ritmo deseable, frente a los del alumno brillante. Su conocimiento puede contribuir al desarrollo de programas de prevención educativa que potencien una mejora de los resultados obtenidos en función de los perfiles observados. Los datos obtenidos se han analizado transversalmente y están siendo sometidos a un estudio longitudinal que pretende poner en relación los perfiles psicosociales obtenidos con el rendimiento académico durante los cursos posteriores a la recogida inicial de los datos.
  • Publicación
    Relationship between adult attachment and cognitive emotional regulation style in women and men
    (Nature Research, 2023-05-19) Delgado Egido, Begoña; Amor Andrés, Pedro Javier; Domínguez Sánchez, Francisco Javier; Holgado Tello, Francisco Pablo
    Cognitive emotion regulation (CER) strategies are useful in evaluating the risk of developing emotional disorders and that they may define subjects’ styles. This study aims to explore the extent to which specific styles of CER strategies relate to the anxious and avoidant attachment dimensions in adults and whether such relationships operate similarly for women and men. Two hundred and fifteen adults (between 22 and 67 years old) completed the Spanish versions of the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire and the Experiences in Close Relationships instrument. Cluster analysis, ANOVA and Student's t-test were used. Our results show that women and men can be successfully classified into two CER clusters (Protective and Vulnerable), distinguished by the higher use in the protective cluster of the CER strategies considered most adaptive and complex (Acceptance, Positive Refocusing, Refocus on Planning, Positive Reappraisal, and Putting into Perspective). However, only in women were the anxious and avoidant attachment dimensions significantly associated with CER style. In conclusion, from a clinical and interpersonal perspective, it is interesting to be able to predict the belonging to a Protective or Vulnerable coping style by analysing the CER strategies and to know their relationship with the adult affective system.