Publicación: Evaluating Assessment in MOOCs
Fecha
2021-07-23
Editor/a
Director/a
Tutor/a
Coordinador/a
Prologuista
Revisor/a
Ilustrador/a
Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Editorial Pontificia Universidad Javeriana
Resumen
Este artículo analiza determinantes de la evaluación por pares. Presenta los resultados de encuestas online destinadas a evaluar cursos MOOC. Se centra en determinantes de tal evaluación, como la experiencia concreta durante el curso o aspectos externos, aplicando análisis multivariante de regresión logística binaria. Los resultados de 1037 encuestados muestran las dudas sobre este sistema de evaluación desde la relación entre expectativas y experiencias obtenidas en el curso que se ha seguido, la relación con los principios del modelo de aprendizaje, aspectos concretos de los contenidos y el diseño de los cursos, y las características de los estudiantes.
This article analyzes students' peer review method and provides the results of online surveys designed to evaluate MOOC courses. It focuses on determinants of the peer review, such as concrete experience during the course or external aspects, applying multivariate analysis of binary logistic regression. 1037 participants were surveyed. Results highlight the existent doubts of participants about this evaluation system from the relationship between expectations and experiences in the course, the relationship with the principles of the learning model, specific aspects of the contents, the design of the courses, as well as students' characteristics.
This article analyzes students' peer review method and provides the results of online surveys designed to evaluate MOOC courses. It focuses on determinants of the peer review, such as concrete experience during the course or external aspects, applying multivariate analysis of binary logistic regression. 1037 participants were surveyed. Results highlight the existent doubts of participants about this evaluation system from the relationship between expectations and experiences in the course, the relationship with the principles of the learning model, specific aspects of the contents, the design of the courses, as well as students' characteristics.
Descripción
Categorías UNESCO
Palabras clave
Courses, evaluation, fairness, learning, perception, summer schools, Cursos, evaluación, justicia, aprendizaje, percepción, cursos de verano
Citación
Centro
Facultades y escuelas::Facultad de Ciencias Políticas y Sociología
Departamento
Sociología I, Teoría, Metodología y Cambio Social