Publicación:
A female voice in old english poetry: study of conceptual metaphors, metonymies and image schemas in Wulf And Eadwacer

Cargando...
Miniatura
Fecha
2021-06-01
Editor/a
Director/a
Tutor/a
Coordinador/a
Prologuista
Revisor/a
Ilustrador/a
Derechos de acceso
Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional
info:eu-repo/semantics/openAccess
Título de la revista
ISSN de la revista
Título del volumen
Editor
Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Proyectos de investigación
Unidades organizativas
Número de la revista
Resumen
In Cognitive Linguistics, the study of conceptual metaphors is a vital tool in cognitive approaches to literary works. Likewise, Gender Studies focus on how literary works reflect gender. This final degree project aims to study conceptual metaphors, metonymies and image schemas in the Old English poem Wulf and Eadwacer to produce new meanings and interpretations of the poem from a cognitive perspective. Moreover, the paper uses this study to evaluate how the poem reflects gender, among other aspects, such as exploring the possibility of female authorship. The deep research in Cognitive and Gender approaches to the poem shed light on new interpretations and new possibilities to meaning-making in future studies.
Descripción
Categorías UNESCO
Palabras clave
Wulf and Eadwacer, gender, conceptual metaphors, metonymies, image schemas
Citación
Centro
Facultad de Filología
Departamento
Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Grupo de investigación
Grupo de innovación
Programa de doctorado
Cátedra
DOI