Persona:
Dormido Canto, Sebastián

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Dormido Canto
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Sebastián
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Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 10 de 11
  • Publicación
    UN PROBLEMA BENCHMARK DE CONTROL NO LINEAL: ESTABILIZACIÓN Y SEGUIMIENTO DE TRAYECTORIA DE UN AERODESLIZADOR DE RADIO CONTROL
    (Comité Español de Automática, 2006-09-06) Aranda Almansa, Joaquín; Chaos García, Dictino; Dormido Canto, Sebastián; Muñoz Mansilla, María del Rocío; Díaz Martínez, José Manuel
  • Publicación
    Interactive software tools for robust control: application to marine systems
    (Robotics and Automation in the Maritime Industries, 2006-01-01) Dormido Bencomo, Sebastián; Díaz Martínez, José Manuel; Aranda Almansa, Joaquín; Dormido Canto, Sebastián; Muñoz Mansilla, María del Rocío; Chaos García, Dictino
  • Publicación
    An Overview about Dynamic Positioning of Ships
    (Automation for the Maritime Industries, 2004-01-01) Hernández Cuesta, Carlos; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián; Muñoz Mansilla, María del Rocío
  • Publicación
    About Identification of Mathematical Models for High Speed Crafts
    (Automation for the Maritime Industries, 2004-01-01) Dormido Bencomo, Sebastián; Muñoz Mansilla, María del Rocío; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián
  • Publicación
    Benchmark Control Problems for a Non-Linear Underactuated Hovercraft: A Simulation Laboratory for Control Testing
    (INTERNATIONAL FEDERATION OF AUTOMATIC CONTROL, 2006-01-01) Aranda Almansa, Joaquín; Chaos García, Dictino; Dormido Canto, Sebastián; Muñoz Mansilla, María del Rocío; Díaz Martínez, José Manuel
    Los aerodeslizadores son un tipo de vehículos marinos que presentan una serie de cualidades atractivas como desafío de control .Su dinámica es compleja y presentan características fuertemente no lineales. Para este tipo de vehículos se analizan dos problemas de control de movimiento: estabilización en un punto y seguimiento de trayectoria. En este trabajo se presenta un problema bechmarck para un aerodeslizador de radio control, indicando las especificaciones para seguimiento de trayectorias y estabilización en un punto. Se ha desarrollado un entorno interactivo de simulación para desarrollo y verificación de diseños. Además se ha desarrollado un controlador para resolver los problemas planteados y se ha verificado su funcionalidad usando la plataforma de simulación.
  • Publicación
    Control problems in marine vehicles: Some experiences in stabilization and tracking control
    (2006-01-01) Cruz García, Jesús Manuel de la; Riola Rodríguez, José María; Aranda Almansa, Joaquín; Muñoz Mansilla, María del Rocío; Chaos García, Dictino; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián
  • Publicación
    INTERACTIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR DESIGN BY QFT METHODOLOGY
    (2001-01-01) Dormido Bencomo, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín::virtual::4148::600; Díaz Martínez, José Manuel::virtual::4149::600; Dormido Canto, Sebastián::virtual::4150::600; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián
  • Publicación
    Modelado y simulación de un Hovercraft de radio control subactuado
    (Universidad de Castilla la Mancha, 2004-09-08) Hernández Cuesta, Carlos; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián; Muñoz Mansilla, María del Rocío
  • Publicación
    A Controller design by QFT methodology for dynamic positioning of a moored platform
    (2006-01-01) Muñoz Mansilla, María del Rocío; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián; Chaos García, Dictino
  • Publicación
    An analysisof models identification methods for high speed crafts
    (Journal of Maritime Research, 2005-01-01) Dormido Bencomo, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín; Muñoz Mansilla, María del Rocío; Dormido Canto, Sebastián; Díaz Martínez, José Manuel
    Two different approaches of the system identification method have been proposed in order to estimate models for heave, pitch and roll dynamics of a high speed craft. Both of them resolve the identification subject as an optimization problem to fit the best model. The first approach uses genetic algorithms and nonlinear least squares with constraints methods applied in the frequency domain. The second one suggests a new parameterization which facilitates obtaining high quality starting values and avoids non-quadratic functions in the cost function. At last it is shown an example in which the two approximations are applied and compared.