Persona:
Morales Yago, Francisco José

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0000-0003-0089-6567
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Morales Yago
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Francisco José
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  • Publicación
    The holidays of historical origin as an instrument to promote tourism in a peninsular Southeastern border area
    (Asociación Española de Geografía, 2018) Martínez Puche, Antonio; Martínez Puche, Salvador; Morales Yago, Francisco José
    El presente artículo se adentra en las bases conceptuales del turismo cultural que ha evolucionado hacia nuevas modalidades turísticas. También se toman como fundamento para el desarrollo de sus potencialidades los aspectos que rodean a la creatividad (música, desfiles, guerrillas y pólvora, innovación social, trajes) y los atractivos turísticos (patrimonio cultural, historia, gastronomía, participación) en dos casos concretos: las fiestas de Moros y Cristianos en Villena (Alicante) y las fiestas de la Virgen de Yecla (Murcia). Estos municipios fronterizos están unidos por su pasado geohistórico y, actualmente, por rasgos de complementariedad e interacción espacial que pueden contribuir a generar una marca de destino temática o geográfica.
  • Publicación
    University students' perceptions of the inner cities of Murcia and Valencia
    (Bogucki Wydawnictwo Naukowe, Poznań, 2018-09-06) Morales Yago, Francisco José; Gómez Ruiz, María Luisa; Lázaro Torres, María Luisa de; https://orcid.org/0000-0003-4649-6120; https://orcid.org/0000-0002-0821-3399
    Inner city perceptions create a mental representation from different approaches: a visual approach, carried out through observation and description; a second approach, focused on evaluation and analysis of a city; and a third approach, which integrates the feelings that a space evokes in individuals known as the sense of the place. In the final analysis the aforementioned approach condition the behaviour (action-decision) of individuals. Image capture mainly happens while people walk in, travel to or visit a city using different ways to get around and they organize a mental map of the city. University students were selected from two Spanish cities: Murcia (215 respondents) and Valencia (300 respondents) to reply to a survey and to draw a map of their city. Results of the images of the cities in which they were currently living also proved useful in providing guidelines on sustainable growth of cities and in detecting deficiencies in order to correct them. The research model could be used in other cities throughout the world.