Persona:
Sánchez Calderón, Silvia

Cargando...
Foto de perfil
Dirección de correo electrónico
ORCID
0000-0002-1599-236X
Fecha de nacimiento
Proyectos de investigación
Unidades organizativas
Puesto de trabajo
Apellidos
Sánchez Calderón
Nombre de pila
Silvia
Nombre

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 2 de 2
  • Publicación
    On the Role Played by Project-Based Learning in Teacher Training Online
    (Academic Research Publishing Group, 2021-07-29) Sánchez Calderón, Silvia; Escobar Álvarez, Mª Ángeles
    This work investigates the perceptions on the role played by Project-Based Learning (PBL) in English as a second language (L2 English) participants who are receiving teacher training online. The participants in this study were enrolled in the Psycholinguistic Analysis of English Acquisition module at xxx-removed for blind review. They were given the choice of two projects: (a) an L2 English learner linguistic profile and (b) a grammatical structure analysis and its L2 English teaching application. The participants’ opinions about PBL were then collected in a questionnaire that included the following variables: motivation and attitude towards L2 English learning before and after the project, perception of the development of English language proficiency skills, content acquisition, and other issues related to PBL such as L2 learning reflection; and, autonomy and real language use. They reported having learned by doing and, as a consequence, believed that they had learned autonomously because they were responsible for their own learning. Likewise, they claimed PBL facilitated critical thinking, creativity, language awareness, and professional development through the project completion. They also showed a positive attitude towards the integration of the four language skills and the building of content knowledge by gathering and planning information using authentic resources.
  • Publicación
    El Trabajo de Fin de Grado en el ámbito filológico: evaluación del grado de satisfacción en el proceso de elaboración y tutorización
    (Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior (México), 2021) Sánchez Calderón, Silvia; Escobar Álvarez, Mª Ángeles
    El objetivo de este trabajo es analizar el nivel de satisfacción de 93 estudiantes del Grado en Estudios Ingleses con una metodología de aprendizaje a distancia durante la elaboración del Trabajo de Fin de Grado, la función tutorial y el uso de los recursos en el curso virtual. A través de una encuesta en línea, los estudiantes mostraron alta satisfacción con su línea de trabajo y las orientaciones del tutor. Los recursos didácticos del curso virtual reflejaron una satisfacción media, lo que sugiere mejoras en el uso de vídeos, recursos bibliográficos y seminarios sobre la elaboración de un trabajo académico.