Persona:
Aranda Almansa, Joaquín

Cargando...
Foto de perfil
Dirección de correo electrónico
ORCID
0000-0001-5496-927X
Fecha de nacimiento
Proyectos de investigación
Unidades organizativas
Puesto de trabajo
Apellidos
Aranda Almansa
Nombre de pila
Joaquín
Nombre

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 10 de 62
  • Publicación
    Método de Asignación de Autoestructura para diseño de sistemas MIMO
    (Asociación Española de Informática Automática, 1997-06-16) Cruz García, Jesús Manuel de la; Aranda Almansa, Joaquín
  • Publicación
    Diseño de un programa PID mediante aproximación a un controlador de respuesta plana
    (Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, 1985-01-01) Cruz García, Jesús Manuel de la; Guillén, J. M.; Dormido Canto, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín
  • Publicación
    HyperAutomatica: A Course in Control Teaching
    (Laboratoire d'enseignement assisté par ordinateur, Ecole polytchnique federale de Lausanne, 1991-09-09) Dormido Bencomo, Sebastián; Fernández Marrón, José Luis; Canto Díez, María Antonia; Aranda Almansa, Joaquín; Morilla García, Fernando
  • Publicación
    An analysisof models identification methods for high speed crafts
    (Journal of Maritime Research, 2005-01-01) Dormido Bencomo, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín; Muñoz Mansilla, María del Rocío; Dormido Canto, Sebastián; Díaz Martínez, José Manuel
    Two different approaches of the system identification method have been proposed in order to estimate models for heave, pitch and roll dynamics of a high speed craft. Both of them resolve the identification subject as an optimization problem to fit the best model. The first approach uses genetic algorithms and nonlinear least squares with constraints methods applied in the frequency domain. The second one suggests a new parameterization which facilitates obtaining high quality starting values and avoids non-quadratic functions in the cost function. At last it is shown an example in which the two approximations are applied and compared.
  • Publicación
    Motion and Seasickness of Fast Warships
    (2005-01-01) Riola Rodríguez, José María; Esteban San Roman, Segundo; Giron Sierra, José M.; Aranda Almansa, Joaquín
  • Publicación
    Comparison of the vertical dynamic models of a fast ferry with actuators and without actuators
    (3rd. International Congress on Marine Technological Innovations and Research, 2002-11-06) Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Muñoz Mansilla, María del Rocío
  • Publicación
    Identification of Multivariable Models of Fast Ferries
    (2003-07-19) Cruz García, Jesús Manuel de la; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel
  • Publicación
    CONTROL CLASICO MULTIVARIABLE DE UN FERRY RAPIDO
    (2001-09-12) Cruz García, Jesús Manuel de la; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Ruipérez García, Pablo
    La disminución del índice de mareo en un ferry de alta velocidad repercute en un aumento del confort del pasaje y de la seguridad del navío. En este trabajo se presenta un estudio comparativo de la disminución del índice de mareo en un ferry de alta velocidad mediante la utilización de diferentes controladores clásicos multivariables (PD, red de primer orden y red de segundo orden). La sintonía de los controladores se plantea como un problema de optimización no lineal que es resuelto mediante la utilización conjunta de un algoritmo genético y un algoritmo clásico de optimización no lineal.
  • Publicación
    Automation for the Maritime Industries
    (2007-11-12) Armada, Manuel A.; Cruz García, Jesús Manuel de la; Aranda Almansa, Joaquín
  • Publicación
    COURSEWARE GENERATOR FOR AUTOMATIC CONTROL LEARNING THROUGH INTERNET
    (IFAC, 2001-01-01) Gómez Fernández, Estrella; López Orozco, J. A.; Andrés Toro, Bonifacio; Aranda Almansa, Joaquín
    This paper presents a system that generates automatically coursewares for the learning of Automatic. The developed system, like adaptive hypermedia systems, uses a semantic network that arranges the information on a certain area. From this, it is able to generate coursewares ready to be used by the user or student. The paper shows how the teacher constructs the knowledge domain and how he can set the goals for a specific course and the courses are seen by the students.