Persona:
Letón Molina, Emilio

Cargando...
Foto de perfil
Dirección de correo electrónico
ORCID
0000-0001-6908-9590
Fecha de nacimiento
Proyectos de investigación
Unidades organizativas
Puesto de trabajo
Apellidos
Letón Molina
Nombre de pila
Emilio
Nombre

Resultados de la búsqueda

Mostrando 1 - 4 de 4
  • Publicación
    Automatic assignment of reviewers in an online peer assessment task based on social interactions
    (Wiley Online Library, 2019) Anaya, Antonio R.; Luque Gallego, Manuel; Letón Molina, Emilio; Hernández del Olmo, Félix
    Online peer assessment tasks are very popular and have unique characteristics that improve learning and encourage social interactions in a distance education environment. Unfortunately, social factors have usually been ignored in the process of selecting reviewers for online peer assessment tasks. We hypothesise that this fact could have some influence on the lack of engagement and participation by some learners. For this reason, we propose an approach in which social network analysis techniques, expert criteria, and Bayesian reasoning are applied to select reviewers with the objective of increasing participation in peer review tasks. The approach is divided into two elements. On the one hand, we have developed an influence diagram template that structures a set of proposed social network analysis variables in accordance with expert criteria. This influence diagram template can be easily updated for any course simply by eliciting a minimal set of parameters. On the other hand, we have instantiated the proposed influence diagram template to produce an influence diagram network to quantify the quality of reviewer assignment for an online peer assessment task. In an online experiment, we verified that the consideration of social factors can increase participation in a peer assessment task.
  • Publicación
    Guía para crear los contenidos de tu curso digital
    (Editorial Fundación ONCE, 2021) Letón Molina, Emilio; Rodríguez Ascaso, Alejandro
  • Publicación
    Materiales digitales accesibles
    (['Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Editorial', 'Fundación ONCE'], 2018-12) Rodríguez Ascaso, Alejandro; Letón Molina, Emilio
    La generación y el uso de documentos digitales son actividades absolutamente transversales en nuestra sociedad, en la formación, los negocios, los trámites administrativos, etc. Existen pautas que hacen posible adoptar un camino ordenado y sostenible en la creación de documentos digitales, especialmente en el campo de la formación. Existen además estrategias y recursos fáciles de utilizar que permiten que nuestros documentos lleguen a una audiencia más amplia, incluyendo a personas con y sin discapacidad, con mayor impacto en Internet, y cumpliendo con la ética y con la legalidad vigente.
  • Publicación
    II Jornada de innovación y tecnologías educativas en la ETSI de informática
    (Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Editorial, 2016-11) Rodríquez Artacho, Miguel; Martínez Tomás, Rafael; Fernández Vindel, José Luis; Letón Molina, Emilio; Pérez de Madrid y Pablo, Ángel; Torre Cubillo, Luis de la
    La jornada estaba motivada por la pregunta: "¿Cómo hacemos uso de la innovación educativa y de los medios tecnológicos para mejorar la efectividad de nuestra docencia y la experiencia de usuario de nuestros estudiantes?".