Persona: Aranda Almansa, Joaquín
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0000-0001-5496-927X
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Apellidos
Aranda Almansa
Nombre de pila
Joaquín
Nombre
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Publicación Software for modelling, simulation and design of navigation systems(1993-01-01) Cruz García, Jesús Manuel de la; Dormido Bencomo, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín; Ruipérez García, PabloPublicación Software for modelling and simulation of internal sensors and design of filters for initial aligment of navigation systems(1990-01-01) Cruz García, Jesús Manuel de la; Dormido Bencomo, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín; Ruipérez García, PabloPublicación Calibration and stochastic of a laser-gyro for laboratory testing(1990-01-01) Cruz García, Jesús Manuel de la; Ruipérez, H.; Dormido Bencomo, Sebastián; Aranda Almansa, JoaquínPublicación Consideraciones sobre la robustez de controladores de complejidad restringida(Asociación Española de Informática y Automática, 2007-11-16) Cruz García, Jesús Manuel de la; Dormido Bencomo, Sebastián; Morilla García, Fernando; Aranda Almansa, JoaquínPublicación Interactive computer-aided control design using quantitative feedback theory: the problem of vertical movement stabilization on a high-speed ferry(Taylor and Francis, 2005-07-20) Dormido Bencomo, Sebastián; Díaz Martínez, José Manuel; Aranda Almansa, JoaquínIn a first approximation, the vertical acceleration associated with pitch motion can be considered as the main cause of motion sickness, which is without a doubt one of the most unpleasant disadvantages of maritime transport. The reduction of motion sickness can be stated as a monovariable regulation problem of a highly perturbed system. This work presents the design of a monovariable robust controller with quantitative feedback theory (QFT) for reducing the vertical movement on a high-speed ferry. The different stages of QFT methodology have been done with the help of the software tool QFTIT (Quantitative Feedback Theory Interactive Tool). This is a free software tool that is characterized by its ease of use and interactive nature. The designed regulator is validated experimentally in sea behaviour trials with a scaled down replica 1/25 the size of a high-speed ferry. The designed regulator is also compared with a gain-scheduling scheme using a proportional and derivative controller (PD).Publicación Open Hypermedia System for Automatic Control Teaching(Proceedings of the 1994 Eden Conference, Tallin, 1994-06-08) Dormido Bencomo, Sebastián; Canto Díez, María Antonia; Fernández Marrón, José Luis; Ramos Fernández, J. A.; Castro, Carlos de; Aranda Almansa, Joaquín; Morilla García, FernandoPublicación Un nuevo método para autosintonia de reguladores PID digitales(Revista de la Real Academia de Ciencias Exactas, Físicas y Naturales, de Madrid. Tomo LXXX, Cuanderno 3º, 1986-01-01) Guillén, J. M.; Dormido Bencomo, Sebastián; Cruz García, Jesús Manuel de la; Morilla García, Fernando; Aranda Almansa, JoaquínPublicación Consideraciones prácticas en el diseño de reguladores PID(1993-01-01) Dormido Bencomo, Sebastián; Canto Díez, María Antonia; Fernández Marrón, José Luis; Morilla García, Fernando; Aranda Almansa, JoaquínPublicación Study and Building of a computer based control laboratory(Nobar, P. M.; Kainz, W., 1993-12-18) Dormido Bencomo, Sebastián; Fernández Marrón, José Luis; Canto Díez, María Antonia; Aranda Almansa, Joaquín; Morilla García, FernandoPublicación INTERACTIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT FOR DESIGN BY QFT METHODOLOGY(2001-01-01) Dormido Bencomo, Sebastián; Aranda Almansa, Joaquín; Díaz Martínez, José Manuel; Dormido Canto, Sebastián