Publicación:
Western Influence on Eastern Female Identity and Gender Dynamics: Eileen Chang’s Red Rose, White Rose and The Rouge of the North

dc.contributor.advisorGarrigos González, Cristina
dc.contributor.authorGómez González, Laura
dc.date.accessioned2025-04-14T06:34:25Z
dc.date.available2025-04-14T06:34:25Z
dc.date.issued2025-03-11
dc.description.abstractThis study provides an analysis of various aspects of Eileen Chang’s Red Rose, White Rose (1944) and The Rouge of the North (1966) in relation to Eastern society and its women, thus showing how, through the ubiquitous and growing Western influence on Chinese society during the 1940s, the Chinese born American author illustrates diverse issues that reveal a sordid society where women seem to be mostly out of place. That is, the powerful presence and influence of men and tradition in twentieth-century China implied an inevitable repression every woman was subjected to, for they were usually not considered valid enough to be seen as part of an actual social class outside the private space they had been relegated to. After all, Chang’s writings show the modern life in Chinese cities such as Shanghai and how modern Western ideals clashed with traditional Chinese values to create a unique culture. The main purpose of this paper is to prove that Chang incorporates figures that show the female struggle for equality in a patriarchal society that constantly neglects their identities and individuality. The influence of Western ideas of autonomy and personal accomplishment, which question conventional gender norms and bring forth the debate of female identity in contemporary society, further aggravates this issue. On the one hand, this research provides insight into the undeniable power men and tradition had in China during this epoch while analyzing their discourse within the story. On the other hand, this research analyzes Western society’s influence on them. In conclusion, this analysis shows the tension between tradition and modernity and their negative consequences for women, who, like these stories’ main characters, are expected to remain immobile and in the background, deprived of their own identity, and silenced by the strong patriarchal voice of men.en
dc.description.abstractEste estudio ofrece un análisis de diversos aspectos de Red Rose, White Rose (1944) y The Rouge of the North (1966) de Eileen Chang en relación con la sociedad oriental y sus mujeres, mostrando así cómo, a través de la omnipresente y creciente influencia occidental en la sociedad china durante la década de 1940, la autora radicada en Estados Unidos y nacida en China ilustra diversas cuestiones que revelan una sociedad sórdida en la que las mujeres parecen estar en su mayoría fuera de lugar. Es decir, la poderosa presencia e influencia de los hombres y la tradición en la China del siglo XX implicaba una inevitable represión a la que estaban sometidas todas las mujeres, ya que por lo general no se las consideraba lo suficientemente válidas como para ser vistas como parte de una clase social real fuera del espacio privado al que habían sido relegadas. Al fin y al cabo, los escritos de Chang muestran la vida moderna en ciudades chinas como Shanghái y cómo los modernos ideales occidentales chocaban con los valores tradicionales chinos para crear así una cultura única. El principal objetivo de este trabajo es demostrar que Chang incorpora figuras que muestran la lucha femenina por la igualdad en una sociedad patriarcal que desprecia constantemente sus identidades e individualidad. La influencia de las ideas occidentales de autonomía y realización personal, que cuestionan las normas de género convencionales y plantean el debate de la identidad femenina en la sociedad contemporánea, agrava aún más esta cuestión. Por un lado, esta investigación proporciona una visión del innegable poder que los hombres y la tradición tenían en China durante esta época, analizando su discurso dentro de la historia. Por otro lado, analiza la influencia de la sociedad occidental en ellos. En conclusión, este análisis muestra la tensión entre tradición y modernidad y sus consecuencias negativas para las mujeres, que, como las protagonistas de estas historias, deben permanecer inmóviles y en un segundo plano, privadas de su propia identidad y silenciadas por la fuerte voz patriarcal de los hombres.es
dc.identifier.citationGómez González, Laura (2025) Western Influence on Eastern Female Identity and Gender Dynamics: Eileen Chang’s Red Rose, White Rose and The Rouge of the North. Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED) 2024
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14468/26480
dc.language.isoen
dc.publisherUniversidad Nacional de Educación a Distancia (UNED). Facultad de Filología. Departamento Derecho de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
dc.relation.centerFacultad de Filología
dc.relation.degreeMáster universitario en Estudios Literarios y Culturales Ingleses y su Proyección Social
dc.relation.departmentFilologías Extranjeras y sus Lingüísticas
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.es
dc.subject5505.10 Filología
dc.subject.keywordsWestern influenceen
dc.subject.keywordsChinese 1940s societyen
dc.subject.keywordsfemale identityen
dc.subject.keywordsgenderen
dc.subject.keywordsEileen Changen
dc.subject.keywordsInfluencia occidentales
dc.subject.keywordssociedad china de los años cuarentaes
dc.subject.keywordsidentidad femeninaes
dc.subject.keywordsgéneroes
dc.subject.keywordsEileen Changes
dc.titleWestern Influence on Eastern Female Identity and Gender Dynamics: Eileen Chang’s Red Rose, White Rose and The Rouge of the Northen
dc.typetesis de maestríaes
dc.typemaster thesisen
dspace.entity.typePublication
Archivos
Bloque original
Mostrando 1 - 1 de 1
Cargando...
Miniatura
Nombre:
Gomez_Gonzalez_Laura_TFM.pdf
Tamaño:
662.13 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Bloque de licencias
Mostrando 1 - 1 de 1
No hay miniatura disponible
Nombre:
license.txt
Tamaño:
3.62 KB
Formato:
Item-specific license agreed to upon submission
Descripción: