Reading the Terms of Service. A longitudinal study addressing the readability of the Terms of Service of the top five most visited websites in Spain

Hafner Táboas, Amalia (2021). Reading the Terms of Service. A longitudinal study addressing the readability of the Terms of Service of the top five most visited websites in Spain,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.

Ficheros (Some files may be inaccessible until you login with your e-spacio credentials)
Nombre Descripción Tipo MIME Size
Hafner_Taboas_Amalia_TFG.pdf Hafner_Taboas_Amalia_TFG.pdf application/pdf 589.79KB

Título Reading the Terms of Service. A longitudinal study addressing the readability of the Terms of Service of the top five most visited websites in Spain
Autor(es) Hafner Táboas, Amalia
Materia(s) Filología
Abstract This research argues that public awareness on data privacy and automated decision-making processes, and the growing interest towards clarity and transparency in legal and technical writing, have influenced the presentation of Web applications’ Terms of Service (ToS). This paper explores if their readability level has improved over the last decade, by applying readability tests to the ToS of the top five most visited websites in Spain. Additionally, the presence of Plain English resources and new concepts related to automated decision-making processes are also examined.
Palabras clave readability
plain english
terms of service
legal english
Editor(es) Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Supervisor del trabajo Samaniego Fernández, Eva
Fecha 2021-06-01
Formato application/pdf
Identificador http://e-spacio.uned.es/fez/view/bibliuned:grado-Filologia-EI-Ahafner
bibliuned:grado-Filologia-EI-Ahafner
Idioma eng
tipo/versión del documento info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Versión de la publicación acceptedVersion
Nivel de acceso y licencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
Tipo de recurso Bachelor Thesis
Tipo de acceso Acceso abierto
Notas adicionales Trabajo Fin de Grado en Estudios Ingleses: Lengua, Literatura y Cultura. Especialidad Línea 2: Inglés Profesional y Académico. UNED

 
Versiones
Versión Tipo de filtro
Contador de citas: Google Scholar Search Google Scholar
Estadísticas de acceso: 212 Visitas, 84 Descargas  -  Estadísticas en detalle
Creado: Tue, 26 Apr 2022, 16:32:33 CET