Optimising the Use of a Native English Speaker as a Language Assistant in CLIL Contexts

Rook, Julian R.A. (2016). Optimising the Use of a Native English Speaker as a Language Assistant in CLIL Contexts,Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas.

Ficheros (Some files may be inaccessible until you login with your e-spacio credentials)
Nombre Descripción Tipo MIME Size
Rook_JulianRichardAnthony_TFG.pdf Rook_JulianRichardAnthony_TFG.pdf application/pdf 483.49KB

Título Optimising the Use of a Native English Speaker as a Language Assistant in CLIL Contexts
Autor(es) Rook, Julian R.A.
Materia(s) Lingüística
Abstract This project looks into the growing phenomena of bilingual education, both in Spain and in Europe, and more specifically at the adoption of CLIL (Content and Language Integrated Learning) as the teaching methodology employed par excellence in bilingual schools. The project focuses on the implementation of such programmes within the region of Murcia and also the role played by native speaking language assistants as part of these initiatives. The main aim of the project is to suggest ways in which language assistants can be used effectively, to aid pupils in the development of not only Basic Interpersonal Communication Skills (BICS), but also Cognitive Academic Language Proficiency (CALP).
Palabras clave CLIL
bilingual education
native language assistant
activities
CALP
Editor(es) Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Filología. Departamento de Filologías Extranjeras y sus Lingüísticas
Supervisor del trabajo Senra Silva, Inmaculada
Fecha 2016-06-01
Formato application/pdf
Identificador http://e-spacio.uned.es/fez/view/bibliuned:grado-Filologia-EI-Jrarook
bibliuned:grado-Filologia-EI-Jrarook
Idioma eng
tipo/versión del documento info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Versión de la publicación acceptedVersion
Nivel de acceso y licencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
Tipo de recurso Bachelor Thesis
Tipo de acceso Acceso abierto
Notas adicionales Trabajo de Fin de Grado en Estudios Ingleses: Lengua, Literatura y Cultura. Especialidad de Lingüística Inglesa. UNED

 
Versiones
Versión Tipo de filtro
Contador de citas: Google Scholar Search Google Scholar
Estadísticas de acceso: 1012 Visitas, 1811 Descargas  -  Estadísticas en detalle
Creado: Tue, 18 Jul 2017, 21:11:45 CET