Innovation in the University: Perception, Monitoring and Satisfaction

Arguedas-Sanz, Raquel, Vicente Vírseda, Juan Antonio, Martín García, Rodrigo y González Arias, Julio . (2018) Innovation in the University: Perception, Monitoring and Satisfaction. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje

Ficheros (Some files may be inaccessible until you login with your e-spacio credentials)
Nombre Descripción Tipo MIME Size
Arguedas_Innovation_in_the_university.pdf Arguedas_Innovation in the university.pdf application/pdf 366.39KB

Título Innovation in the University: Perception, Monitoring and Satisfaction
Autor(es) Arguedas-Sanz, Raquel
Vicente Vírseda, Juan Antonio
Martín García, Rodrigo
González Arias, Julio
Materia(s) Economía
Abstract A blended learning teaching experience conducted at Spain's National Distance University is described. The project consisted of integrating technology (a virtual learning platform) and teaching methodologies (multimedia contents, weekly deliverables, continuous self-assessment, mentoring, a four-month timetable, and webinars) to enhance student engagement, performance, and satisfaction. A statistical study showed that self-assessment and professor monitoring are key issues in students' initial perception and ultimate satisfaction as well as the most effective tools for preventing dropout. Project participants had a lower dropout rate and higher grades than non-participants.
Palabras clave Blended learning
innovation
satisfaction
ICT
Editor(es) IEEE
Fecha 2018-08-03
Formato application/pdf
Identificador bibliuned:DptoEEC-FCEE-Articulos-Rarguedas-0015
http://e-spacio.uned.es/fez/view/bibliuned:DptoEEC-FCEE-Articulos-Rarguedas-0015
DOI - identifier 10.1109/RITA.2018.2862721
ISSN - identifier 1932-8540
Nombre de la revista IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje
Número de Volumen 13
Número de Issue 3
Página inicial 111
Página final 118
Publicado en la Revista IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje
Idioma eng
Versión de la publicación acceptedVersion
Tipo de recurso Article
Derechos de acceso y licencia http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
Tipo de acceso Acceso abierto
Notas adicionales The registered version of this article, first published in IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, is available online at the publisher's website: IEEE https://doi.org/10.1109/RITA.2018.2862721
Notas adicionales La versión registrada de este artículo, publicado por primera vez en IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias del Aprendizaje, está disponible en línea en el sitio web del editor: IEEE https://doi.org/10.1109/RITA.2018.2862721

 
Versiones
Versión Tipo de filtro
Contador de citas: Google Scholar Search Google Scholar
Estadísticas de acceso: 37 Visitas, 5 Descargas  -  Estadísticas en detalle
Creado: Thu, 01 Feb 2024, 03:16:27 CET