Escala de agresión entre pares para adolescentes y principales resultados

Cajigas, Nelda, Kahan, Evelina, Luzardo, Mario, Najson, Silvia y Zamalvide, Gabriela . (2004) Escala de agresión entre pares para adolescentes y principales resultados. Revista de Accion Psicológica (vol.3, nº3), 2004, p.173-186. ISSN 1578-908X

Ficheros (Some files may be inaccessible until you login with your e-spacio credentials)
Nombre Descripción Tipo MIME Size
Documento.pdf Escala_agresion_adolesc.pdf application/pdf

Título Escala de agresión entre pares para adolescentes y principales resultados
Autor(es) Cajigas, Nelda
Kahan, Evelina
Luzardo, Mario
Najson, Silvia
Zamalvide, Gabriela
Materia(s) http://udcdata.info/015334
Psicología
Resumen The Peer Aggression (Bullying) Scale was translated, adapted, factor-analyzed, and validated on a sample of 607 adolescents from a middle school in Montevideo, Uruguay. After reviewing the phenomenon of peer aggression and the context in which this instrument was developed, the scale structure, which is comprised of four subscales, and its validation are described. Two subscales are associated with risk factors: the Outside Influence subscale (with two components, Norm-breaking Friends and Adult Attitudes toward Violence) and the Personal Attitude Toward Violence subscale (with two components, Facilitating Attitudes and Lack of Aggression-management Ability). The Prosocial Behavior subscale broadens the evaluation of peer aggression by sampling positive behavior. The Aggressive Behaviors subscale has three components: Fighting, Bullying, and Teasing. The psychometric properties of the four subscales are satisfactory. The main results are further analyzed by gender and age, on which significant differences consistent with the literature on peer aggression emerged.
Palabras clave adolescencia
enseñanza media
agresión entre pares
bullying
escala
validación
adolescence
middle school
peer aggression
scale
validation
Editor(es) Universidad Nacional de Educación a Distancia (España). Facultad de Psicología
Fecha 2004-09-01
Formato application/pdf
Cobertura 173
Identificador bibliuned:AccionPsicologica2004-numero3-0002
http://e-spacio.uned.es/fez/view/bibliuned:AccionPsicologica2004-numero3-0002
Publicado en la Revista Revista de Accion Psicológica (vol.3, nº3), 2004, p.173-186. ISSN 1578-908X
Idioma spa
Versión de la publicación publishedVersion
Tipo de recurso Article
Derechos de acceso y licencia info:eu-repo/semantics/openAccess
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Tipo de acceso Acceso abierto

Tipo de documento: Artículo de revista
Collections: Acción psicológica. Año 2004, vol. 3, n. 3
Set de artículo
Set de openaire
 
Versiones
Versión Tipo de filtro
Contador de citas: Google Scholar Search Google Scholar
Estadísticas de acceso: 881 Visitas, 3383 Descargas  -  Estadísticas en detalle
Creado: Mon, 23 May 2011, 17:09:59 CET